هو

معارف

هو

معارف

هو

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۲ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۳۱ توکل

آخرین نظرات

خدابینی

يكشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۱۸ ب.ظ

مطلبی که  می خوانید  از سری  یادداشت های  بینندگان , وبلاگ می باشد که  ضمن  تشکر فراوان از این دوست عزیز شما را به خواندن این مطلب دعوت میکنم .
آقای امجد می فرمودند: آقای قاضی یک کلمه می گفت : « خودبین نباشید ، خدابین باشید» . بعد سه ساعت سرش را پایین می انداخت و به فکر فرو می رفت و حضار نیز چنین می شدند؛ و مثل بنده جاهل نبود که بیهوده حرف بزند . بر باد فنا تا ندهی گرد خودی را  /  هرگز نتوان دید جمال احدی را . وقتی این من شکسته بشود مضاف می ماند و مضاف الیه می رود  . « التوحید اسقاط الاضافات» . آفتاب خانه من ، آفتاب خانه شما ، آفتاب مدرسه و دانشگاه همه اش یک آفتاب است این تقید است که انسان را نگه داشته است و الا اگر این تقید بشکند انسان می شود قدرت و علم . این معنی امام است وقتی منیّت را بشکند خودش را بشناسد.وجودمامعمایی است حافظ/که تحقیقش فسون است و فسانه .این جا دیگر آدم راحت می شود . می بیند که یه قدرتی هست و علمی هست که آن هم امام است . در پشت سرش هم دیگر خبری نیست و دائما او پادشاه مطلق است و در کمال عز خود مستغرق است . او دیگر چیزی نیست ،  نه این که نیست. « آن را که خبر شد خبری باز نیامد» . خداوند متعال یک آیینه بزرگی به نام انسان خلق کرده است . و انسان های بالفعل کاملی هم گذاشته است که مردم را هدایت کنند . سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی / عشق محمد بس است و آل محمد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی