هو

معارف

هو

معارف

هو

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۲ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۳۱ توکل

آخرین نظرات

اشراف ائمه

چهارشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۱۴ ب.ظ

سخنی از مرحوم آیت الله بهجت پیرامون امام شناسی و معرفت خدا:
گویا بنا بر این است که در عمل ، خدا نادیده گرفته شود، با این که در روایت کافى دارد که : در هر شهرى عمودى از نور است که امام - علیه السلام - اعمال بندگان را در آن مى بیند، و یا ملکى براى او خبر مى آورد. هم چنین روح القدس مؤید او و با او است ، غیر از آن وحى که هر سال یک بار در شب قدر بر او نازل مى شود.
بنابراین ، اگر مثلا پرده اى هم دور عمل بکشیم ، فایده ندارد و دید امام - علیه السلام - نافذتر است ، و در برابر چشمان واقع بین او - علیه السلام - مانع و حایل ایجاد نمى کند. هم چنین در رؤیت امام - علیه السلام - مقابله و محاذات شرط نیست ، بلکه هر جا که نشسته ، بر ارضین سفلى و سماوات سبع و ما فیهن و ما بینهن اشراف دارد. خداوند متعال مى فرماید:
(و ءاتینه الحکم صبیا)
در حال کودکى ، حکم را به او عطا کردیم .
و نیز مى فرماید:
قال انى عبدالله اءتئنى الکتب و جعلنى نبیا
گفت : من بنده ى خدایم ، خداوند به من کتاب عطا کرده و پیامبر قرار داده است . اگر مساءله ى امام شناسى بالا رود، خداشناسى هم بالا مى رود؛ زیرا چه آیتى بالاتر از امام - علیه السلام ؟!امام آیینه اى است که حقیقت تمام عالم را نشان مى دهد.



۹۳/۱۱/۲۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
علی بزّازی

آیت الله بهجت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی