هو

معارف

هو

معارف

هو

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۲ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۳۱ توکل

آخرین نظرات

چشم دل

دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۸:۲۵ ب.ظ

چند دقیقه شما دوستان را دعوت میکنم به خواندن و فکر کردن در مطلبی از آیت الله بهاءالدینی:
خدایا! چشم دل ما را نورانى کن ! بصیرت قلبى به ما عنایت کن ! آن بصیرت قبلى که وقتى از مولاى متقیان سؤ ال شد: هل راءیت ربک ؛ خدا را دیده اى و عبادات مى کنى یا مثل ما مردم هستى و خدا را ندیده عبادت مى کنى ؟ حضرت فرمود: ما کنت اءعبد ربالم اءره ؛ خداى نادیده را عبادت نمى کنم . ما با خیال کار نمى کنیم . ما کارمان روى واقعیت است .

یک بصیرتى مال قلب است . آن بصیرتى که خدا را باید با آن دید. خدا منزه از این است که با چشمى که در صورت است مشاهده شود. معرفت حق تعالى و صفات بارى تعالى از علم و قدرت و... را باید با بصیرت قلبى فهمید که همه عالم هستى آثار حق و ظهور حق است . وجود موجودات به ظهور حق ظاهر شده است . همه از آیات حق و برکات قدرت الهى خداست . همه ، قدرت وجود است و این وجود، مال حق تعالى است . این قدرت خداى تعالى باید صرف در حق شود. جهال صرف در باطل مى کنند. موشکها را باید به جا و در راه حق مصرف کرد. ولى این بشر گوش به این حرفها نمى دهد. خدا به ما قدرت بیان داده است ، گفته است : دروغ نگو! ولى ما مى گوییم . گفته است : تهمت نزن ! ولى ما مى زنیم . او هم موشک را در راه باطل صرف مى کند.
قلب هم چشم دارد. چشم قلب را پیامبر دارد که از آخر زمان خبر داده است . ولى ما نداریم . سمع قلب شنواست و نداهاى غیبى را مى شنود، ولى ما از آن محروم هستیم . به خاطر همین کثافتکاریهایمان محرومیم . ما بنده شیطانیم و بنده هوى و هوس . چه وقت بنده خدا هستیم ؟ ان شاء الله شما بنده خدا بشوید، بصیرت قلبى و سمع قلبى هم نصیب مى شود. این مطلب دروغ نیست ، راست است . ما نداریم . چون نداریم ، نباید بگوییم : دروغ است . اهلش دارند. ما بیگانه هستیم . ان شاء الله به توفیقات الهى ، به بندگى خدا، به انقطاع از شیطان و انقطاع از هوى و هوس ما هم به این موهبت نائل شویم . هر کس بندگى خدا را کرد، غیر از این چشم سر و گوش قلب او نیز باز مى شود. آن قلبى که داراى چشم است ، مهبط مواهب الهى است . معارف و اخلاق اسلام و فقه اسلام و عبادات معراجى هم درست مى شود.
۹۳/۰۴/۳۰ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی