هو

معارف

هو

معارف

هو

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۲ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۳۱ توکل

آخرین نظرات

بندگی

پنجشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۱۸ ق.ظ

کلماتی نورانی از مرحوم حاج سید هاشم حداد:
اگر جبرئیل فى المثل نزد تو آید و بگوید: هر چه مى‌خواهى بخواه! از درجات و مقامات و سیطره بر جنّت و جحیم و خُلَّت حضرت ابراهیم و مقام شفاعت کبراى محمّد صلّى‌اللـه‌علیه‌وآله‌وسلّم و محبّت آن پیامبر عظیم را، تو بگو: من بنده‌ام، بنده خواست ندارد. خداى من براى من هر چه بخواهد آن مطلوب است. من اگر بخواهم به همین مقدار خواست که مال من است و متعلّق به من است از ساحت عبودیّت خود قدم بیرون نهاده‌ام، و گام در ساحت عِزّ ربوبى نهاده‌ام؛ چرا که خواست و اختیار اختصاص به او دارد.
وَ رَبُّکَ یَخْلُقُ مَا یَشَآءُ وَ یَخْتَارُ مَا کَانَ لَهُمُ الْخِیَرَةُ سُبْحَـنَ اللَهِ وَ تَعَـلَى عَمَّا یُشْرِکُونَ.{و پروردگار تو آنچه را که بخواهد مى‌آفریند و اختیار میکند.براى این مردم (ممکن‌الوجود اختیار )و انتخابى نیست. منزّه و عالى مرتبه است خداوند از شرکى که به او مى‌آورند.}
حتّى نگو: من خدا را مى‌خواهم! تو چه کسى هستى که خدا را بخواهى؟! تو نتوانسته‌اى و نخواهى توانست او را بخواهى و طلب کنى! او لامحدود و تو محدودى! و طلب تو که با نفس تو و ناشى از نفس توست محدود است، و هرگز با آن، خداوند را که لایتناهى است نمى‌توانى بخواهى و طلب کنى! چرا که آن خداى مطلوب تو در چارچوب طلب توست، و محدود و مقیّد به خواست توست، و وارد در ظرف نفس توست به علّت طلب تو. بنابراین آن خدا، خدانیست. آن، خداى متصوَّر و متخیَّل و متوهَّمِ به صورت و وَهم و خیال توست. و در حقیقت، نفس توست که آنرا خداى پنداشته‌اى!
۹۳/۰۳/۰۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
علی بزّازی

سید هاشم حداد

نظرات  (۲)

پس چجوری خدارو بخوانیم

پاسخ:
پاسخ:
دوست عزیز
این حالات مخصوص کسانیه که در مقام شهود و حضور پروردگار متعال هستند.وکسیکه در مقام حضوره مرتبه کلیم اللهی داره.
برای ما هر جور که حضور قلب بیشتری داریم خواندن خداوند بهتره
۰۸ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۴۱ عاشقانه با الله ☆با محمد(ص)تا مهدی(عج)
اللهم عجل لولیک الفرج

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی