هو

معارف

هو

معارف

هو

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۲ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۳۱ توکل

آخرین نظرات

امتیاز تشیع

چهارشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۶:۲۰ ب.ظ

آیت الله بهجت می فرمودند:
از امتیازات مذهب شیعه این است که رؤ ساى مذهب ائمه علیهم السلام که مبیّن و مفسر مذهب هستند، هم در عقلیات رئیس هستند و هم در شرعیات ، و به آنها توسل مى کنیم و از آنها شفاعت مى جوئیم .
لذا عده اى از علماى اءهل تسنن تعجب مى کنند که چگونه شما هم عقلیات را و هم شرعیات را از امام صادق علیه السلام مى گیرید و به آنها متوسل مى شوید؟ آنها مى گویند ما عقلیات را مثلا از امام فخر رازى و احکام شرعى را هم از ابو حنیفه اخذ مى کنیم ، امّا ائمه ما هم مبین احکام و هم هادى امورند.و در گرفتاریها هم به آنها توسل مى کنیم ، وسیله اى هستند براى قضاء حوائج .
اما آنها (سنّیها) درباره ائمه شان چنین چیزى ندارند و تعجب مى کنند که شیعیان در تمام مسائل عقلى و شرعى و غیره مرجعشان یکى است .
ائمه اطهار علیهم السلام در روز قیامت کارهایشان کار خدائى است زیرا که خداى متعال شفاعتهاى آنها را قبول مى کند. روز قیامت روز مجازات است . کار ائمّه اطهارعلیهم السلام در آن روز شفاعت از شیعیان است . عمده چیزى که براى ما هست دعا براى تعجیل فرج است .
۹۳/۰۲/۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
علی بزّازی

آیت الله بهجت

نظرات  (۱)

1. خدایا!

تشنگی عمیق من و باران مداوم و بی حد و حصر تو

مرا از اقامت در زیر خیمه ی شکرت بازداشته است

و دست یاری هر لحظه ی تو

در نشیب و فراز صخره های صعب زندگی

مرا از اندیشه ی پرتگاه های ناسپاسی واگذاشته است...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی