هو

معارف

هو

معارف

هو

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۲ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۳۱ توکل

آخرین نظرات

حجابها

يكشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۴۰ ب.ظ
بخشی از درس اخلاق حضرت آیة الله بهاءالدینى:
حجابها و پرده ها مانع از شنوایى ودیدن حق است ، مانع از فهم و ادراک حقایق و معارف و لذت بردن از آنهاست . این پرده ها انسان را محاصره کرده اند. این پرده ها باید پاره شوند. این پرده ها پرده هوى و هوس است ، پرده دلخواهى است . اگر انسان دلخواهى و هوس ‍ خود را کنار بزند و دور بیندازد، همه کارهاى او درست مى شود. این هواها مانع از ادراک حقایق است ، مانع از معرفت خداست . اگر هوى و هوس کنار رود، همه پرده ها و حجابها از گوش و چشم و دل کنار می رود. اگر توجه به مادیات و بیچارگى نسبت به امور مادى از انسان گرفته شود، انسان خدا را مى بیند.
اجتماع ، محله ، دوست ، شرق و غرب بهانه است . اینها موانع اصلى نیستند، انسان خود مانع و مانع تراش است . انسان باید مرد خدا شود، از خدا، خدا را بخواهد، ولى خدا خواهى ما هم منشاء مادى دارد. اگر انسان نمى تواند با خدا سرو کار داشته باشد، لااقل با دوستان و خلفاى خدا دوستى کند. انبیا، اولیا، اصفیا و صلحا، دوستان خدا هستند. آنها خدا را دیده اند.
على (علیه السلام ) خداى ندیده را عبادت نکرد.انبیا و اولیا (علیه السلام ) حجابهاى نورانى حق هستند و انوار الهى در قلوب آنها متجلى و ساطع است .العبودیه جوهره کنهها الربوبیه انبیا (علیه السلام ) مربى جوامع بشرى و اجتماع هستند. حقیقت عبودیت ، چنین نتیجه اى دارد. انبیا و اولیا (علیه السلام ) در رؤ یت حق هیچ پرده اى نداشتند، پرده هاى هوى و هوس را پاره کرده و نورانى شده بودند.
۹۳/۰۱/۳۱ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی