هو

معارف

هو

معارف

هو

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۲ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۳۱ توکل

آخرین نظرات

وز یاد او چنان شدم که او شدم

دوشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۲۸ ب.ظ
در ذکر الله و یاد خدا، اهلش مى دانند که چه اتفاقى مى افتد. همین قدر خودش ، خودش مى شود،وز یاد او چنان شدم که او شدم چنان که خداوند سبحان مى فرماید:
(کل شى ء هالک الا وجهه .)

هر چیز جز روى او نابود است .

و نیز مى فرماید:

فلا تعلم نفس ما أخفى لهم من قرة أعین ...

هیچ کس نمى داند که چه چشم روشنى هایى براى آن ها مخفى شده است .

و آیه ى شریفه ى (ألا بذکر الله تطمئن القلوب )؛ (هان !تنها با یاد خدا دل ها آرام مى گیرند) به حسب حصر مستفاد از تقدیم ما حقه التأخیر، سبب اطمینان و آرامش دل ها را منحصرا ذکر الله مى داند، و از میان اسما هم خصوص الله ذکر شده است . عجب آیه اى است که جامعیت و مانعیت دارد! بنابراین ، آیا ما که آرامش نداریم ، مى توانیم بگوییم ذاکریم ؟!آیا مى شود تمام بزرگان و علما در دعوى این گونه مطالب اشتباه کرده باشند؟!آیا در امور تکوینیه این همه اشتباه از عقلا ممکن است ؟!آیا ممکن است عاقلى به جاى حمام ، لباس هاى خود را در مسجد بیرون بیاورد؟ و یا در حمام ، به جاى مسجدبه نماز بایستد ؟! و به ماست بگوید چه فسنجان خوبى ؟! یا به  فسنجان بگوید چه ماست شیرینى ؟! آیا ممکن است چنین اشتباهاتى در امور تکوینیه از عقلا صادر شود؟ اگر ممکن نیست ، پس مشاهدات و حالاتى که آن ها از مراتب شهود و معرفت ادعا مى کنند، نیز خطا و اشتباه نیست ،بلکه واقعیت دارد، و ما که از حالات و مشاهدات آن ها محرومیم نباید منکر آن ها باشیم .

۹۲/۱۰/۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
علی بزّازی

آیت الله بهجت

نظرات  (۱)

۲۴ دی ۹۲ ، ۱۹:۲۲ رضا نوروزی
سلام
به قدر خود, ممنون از قلم رنجه تان
دوست دار شما
رضا
************

سلام،و ما توفیقی إلّا بالله.بنده هم از ابراز محبت شما متشکرم

مجموع تر از ملک رضا مملکتی نیست (سعدی)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی