هو

معارف

هو

معارف

هو

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۲ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۳۱ توکل

آخرین نظرات

مربیان الهی

دوشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۳:۵۷ ق.ظ

بخشی از نوشته آیت الله حسن زاده آملی مندرج در کتاب معنویت تشیّع نوشته محمد بدیعی:
در شب چهارشنبه  ٢٧  ذى الحجه  ١٣۴٧  ه‍ ق، به حضور شریف آیة اللّه استاد علامه طباطبایى تشرّف یافتم تا سخن بدین‌جا رسید که فرمودند: آقا از این‌گونه امور حقیقى هرچه داریم از مرحوم آقاى قاضى داریم، چه آنچه را که در حیاتش از ایشان تعلیم گرفتیم و از محضرش استفاده کردیم، و چه آنچه را که طریقى خودمان داریم از مرحوم قاضى گرفتیم. فتبصّر
در فرداى همان شب (چهارشنبه  ٢٧  ذى الحجه  ١٣۴٧  ه‍ ق) از قم به تهران رفتم و به محضر مبارک جناب آیة اللّه حاج شیخ محمد تقى آملى (رضوان اللّه تعالى علیه) مشرف شدم و خوابى که ایشان را دیده‌ام که در عالم رؤیا به من فرمود: «التوحید أن تنسى غیر اللّه» به ایشان عرض کردم: این جملۀ توحیدیه را که از من شنید، این بیت گلشن راز عارف شبسترى را در بیان آن برایم قرائت فرمود:
نشانى داده‌اندت از خرابات       که التوحید اسقاط الاضافات
اما مرحوم آملى، مصراع اول را چنین قرائت فرمود: خبر در داده‌اندت از خرابات الخ.
بعد سخن از مرحوم آقاى قاضى و استاد علامه طباطبایى و اخوى محترم ایشان آیة اللّه مرحوم آقا سید محمد حسن الهى به میان آوردم، مرحوم آقاى آملى به من فرمودند: آقا! اگر کسى باید در تحت تصرف و تعلیم کاملى به جایى برسد و قدمى بردارد، من براى شما بهتر از جناب آقاى طباطبایى (یعنى علامه طباطبایى صاحب تفسیر المیزان) کسى را نمى‌شناسم و بیشتر با ایشان مراوده داشته باشید که ایشان و مرحوم سید احمد کربلایى کشمیرى در میان شاگردان مرحوم آقاى قاضى (آیة اللّه حاج سید على آقاى قاضى طباطبایى تبریزى قدّس سره) از همه بهتر بودند و آقاى طباطبایى در همان وقت کشفیات بسیار داشتند.


نظرات  (۱)

آقای فاطمی نیا می فرمایند:
زمانی برای ایشان (آیت الله محمد تقی آملی) مشکلاتی پیش آمده بود و در حال ناراحتی گفته بودند:«تدبیر در چیست؟»
هاتفی ندا می دهد:«تدبیر در ترک تدبیراست!»

مطلب تون رو خوندم اسم ایشون رو جستجو کردم، این رو دیدم، خیلی زیبا بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی