هو

معارف

هو

معارف

هو

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۲ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۳۱ توکل

آخرین نظرات

نامه های قدسی

جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۳، ۰۱:۱۷ ب.ظ

از رشحات قلم سعادت رقم مجمع الفضائل و المعانى و مفخر الافاضل و الاعالى صاحب النفس الزکیة و الانفاس القدسیة الذى قلبه الملکوتى مشکوة انوار العرفان و صدره القدسى مخزون اسرار السبحان علم لاعلام و البحر القمقام و شمس الظّلام العالم الزاهد الآخوند ملا حسینقلى الهمدانى قدّس سرّه العزیز:
 بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صلى الله على خیر خلقه محمد و آله الطاهرین .
و بعد بر طالبان نجات و سعادت ابدى مخفى نماناد که اهل نجات دو طایفه مى باشند:
یکى طایفه اصحاب یمین و طایفه دیگر مقربین اند، و اگر طالب سعادت عمل به وظیفه اصحاب یمین که عبارت از ترک معصیت باشد نمود از آنها خواهد شد، و مقربین علاوه بر آنها وظیفه دیگر دارند که غرض بیان آنها نیست ، اولا باید فهمید که اگر شخص انسانى فهمید، حقارت و پستى خود را همچنین بعد از آن فهمید عظمت و قدرت حضرت ملک الملوک را البته خواهد فهمید که قدم جراءت برداشتن و اقدام به معصیت نمودن در حضور چنین سلطان عظیم الشاءن در نهایت قبح و شناعت و بدبختى مى باشد، چرا غافل است از قدرت قادرى که اگر اراده نماید. فناى همه موجودات را به محض اراده آن سلطان عظیم الشاءن همگى به باد فنا رفته ، ملحق به معدومات خواهد شد.
اینکه مى بینى معصیت در نظرت سهل شده ، به جهت امورى چند است که بعض از آنها را ذکر مى کنم :
اولا، فکر خود را تماما متوجه به دنیاى دنى [پست ] کرده اى ، از این جهت بالمرة از نفع و ضرر اخروى غافل شده اى ، نمى دانى چه بسیار بسیار منافع و سعادت ابدیه از تو فوت شد، و چقدر ضررهاى بزرگ بسیار به خود زده اى .
و ثانیا، عجز و حاجت و فقر خودت را ملتفت نیستى ، که ذره ذره بدنت به حفظ کارکنان او که ملائکه باشند، برپاست .
و ثالثا، نمى دانى که در هر آنى از آنات در هر جزء از اجزاء بدنت نعم غیر متناهیه [نعمت هاى پایان ناپذیر و بى انتهاء] مرحمت از او شده و مى شود که به بیان و بنان [سرانگشت ] ممکن نیست حصر آنها، با این حال چگونه نعمت او را در معصیت او صرف مى کنى .
و رابعا، چگونه غافلى از عقوبات سخت او مگر نمى دانى که مابین مرگ و قیامت هزار غصه هست ، و آسان ترین آنها تلخى جان کندن است ، چرا از شدائد قیامت غافلى ؟ امان از روزى که از دهشت [حیرت ، سرگشتگى ] و وحشت او مقربین در خوف و اضطراب مى باشند، چرا نباشند؟ از روزى که زمینش و هوایش آتش و جهنم به اطراف خلایق محیط و ملائک غلاظ و شداد در بگیر و ببند، نیکان در وحشت و اضطراب ، و بدان در شکنجه و عذاب ، آفتاب در بالاى سر، و زمین گرم تر از کوره آهنگر، خطر حساب از یک طرف ، و دهشت صراط از یک طرف و حال هنوز کار به جهنم نرسیده ، از آتش و سلاسل [زنجیرها] و اغلال [غل ها] او بگویم یا از مار و عقرب هایش بیان نمایم .
خلاصه ، اینها همه مختصرنویسى است ، و این فقراتى که گفته شد، از هزار یک بیان نشد، تمام سفارشات این بینوا به تو اهتمام در ترک معصیت است . اگر این خدمت را انجام دادى ، آخرالامر تو را به جاهاى بلند خواهد رسانید، البته البته در اجتناب از معصیت کوتاهى مکن و اگر خداى نخواسته معصیت کردى ، زود توبه نما و دو رکعت نماز بجا آور، و بعد از نماز هفتاد مرتبه استغفار کن ، و سر به سجده بگذار و در سجده از حضرت پروردگار عفو بخواه ، امیدوارم عفو بفرماید.
معاصى کبیره در بعض رساله علمیه ثبت شده ، یاد بگیر و ترک نما و زنهار پیرامون غیبت و دروغ و اذیت مگرد، اقلا یک ساعت به صبح مانده ، بیدار شو، و سجده به جا بیاور و آنچه در منهاج النجاة مرحوم ملا محسن فیض ‍ رضوان الله جل جلاله علیه مذکور است ، کافى و شافیست از براى عمل شب و روز تو به همان نحو عمل نما، و سعى کن که عمل و ذکرت ، به محض زبان نباشد، و با حضور قلب باشد، که عمل بى حضور اصلاح قلب نمى کند، اگر چه ثواب کمى دارد البته البته از غذاى حرام فرار کن ، مخور مگر حلال ، غذا را کم بخور، یعنى زیاده بر حاجت بنیه مخور، نه چندان بخور که تو را سنگین کند، و از عمل باز دارد، و نه چندان کم بخور، که ضعف بیاورد، و به سبب ضعف از عبادت مانع شود، و هر قدر بتوانى روزه بگیر، به شرطى که شب جاى روز را پر نکنى
الحاصل ، غذا به قدر حاجت بدن ممدوح و زیاده و کم هر دو مذموم ، و شروع کن به نماز با قلب پاک از حقد و حسد و غل و غش مسلمانان و لباس ‍ و فرش و مکان نمازت باید مباح باشد، اگر چه مکان غیر محل جبهه [پیشانى ] نجس بودنش به نجاست غیرمتعدّیه [نجاستى که به خاطر خشک بودن یا کمى ترى به چیزى که به آن برخورد مى کند نمى رسد] نماز را باطل نمى کند، ولى نبودنش بهتر است ، و بایست به نماز، ایستادن بنده در حضور مولاى جلیل با گردن کج و قلب خاضع و خاشع و بعد از فریضه صبح هفتاد مرتبه استغفار و صد مرتبه کلمه طیبه توحید و دعاى صباح مشهور بخوان ، و تسبیح سیده نساء را بعد از فریضه ترک مکن ، و هر روز هر قدر بتوانى لااقل یک جزء قرآن با احترام و وضو و خضوع و خشوع بخوان و در بین خواندن حرف مزن ، مگر در مقام ضرورت و در وقت خواب شهادت را بخوان و آیة الکرسى و یک مرتبه فاتحه و چهار مرتبه سوره توحید و پانزده مرتبه سوره قدر و آیه شهد الله  بخوان و استغفار هم مناسب است ، و اگر بعضى از اوقات بتوانى سوره مبارکه توحید را صد مرتبه بخوانى بسیار خوب است ، و از یاد مرگ غافل مشو، و دست بر گونه راست گذاشته ، به طرف راست با یاد خدا بخواب و از وصیت کردن غافل مشو، و ذکر مبارک لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین  را هر قدر بخوانى و در هر وقت بسیار بگو، اولا در شب جمعه ترک مکن ، و مناجات خمسة عشر را، حالت با هر کدام از آنها مناسب باشد، لاسیما مناجات (((مساکین و تائبین و مفتقرین و مریدین و متوسلین و معتصمین ))) را بسیار بخوان و دعاهاى صحیفه کامله هر کدام در مقام مناسب بسیار خوب است و در وقت عصر، هفتاد بار استغفار و یک سبحان الله العظیم ، سبحان الله و بحمده بخوان ، و استغفارات خاصه را هم بخوان ، و سجده طویل را فراموش مکن ، و در قنوت طول دادن بسیار خوب است ، و همه اینها با ترک معاصى خوب است .
والسلام على من اتبع الهدى 



۹۳/۰۸/۲۳ موافقین ۲ مخالفین ۰

نظرات  (۱)

خیلی وبلاگ عالی و خوبی داری لذت بردم واقعا من هم البته یه وب دارم که متاسفانه کسی به من سر نمی زنه و تنهام دوست داری بیا نیامدی هم اشکال نداره بازم ممنون موفق باشی
پاسخ:
از ابراز لطفتون ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی